Veiksmingiausią dietą pasirinkti padės DNR testas

Paprasčiausias DNR testas gali padėti nustatyti, ar žmogus lengviau sulieknės laikydamasis mažai riebalų ar mažai angliavandenių turinčios dietos.

JAV mokslininkų atliktas pirminis tyrimas, kuriame dalyvavo 101 moterys, parodė, kad jų genus atitinkančios dietos besilaikančiosios numetė 2–3 kartus daugiau svorio nei likusiosios. Ekspertų teigimu, šie rezultatai patvirtina jau turimus duomenis, tačiau dar reikia tolesnių tyrimų.


Mokslininkai tyrė, kaip maistas sąveikauja su genais. Jau seniai žinoma, kad priklausomai nuo genetinių savybių, žmonės skirtingai reaguoja į tam tikras maistines medžiagas, rašo BBC.

Pavyzdžiui, laktozės netoleravimas labiau paplitęs tarp Azijos ir Afrikos gyventojų nei tarp kilusiųjų iš Šiaurės Amerikos.

Tyrimo autoriai aiškinosi, kaip skirtingus genus turintys žmonės gyvavo laikantis skirtingų dietų. Stanfordo universiteto mokslininkai išanalizavo 101 baltųjų Kaukazo moterų duomenis. Jos metus laikėsi skirtingų dietų. Vienose buvo mažai angliavandenių, kitose – mažai angliavandenių ir daug proteinų, trečiose mažai arba labai mažai riebalų.

Mokslininkai grupę padalino į tris genotipus, kuriuos apibūdino kaip jautrius mažai angliavandenių turinčioms dietoms, jautrius mažai riebalų turinčioms dietoms ir jautrų subalansuotai dietai. Nustatyta, kad jų genotipą atitinkančios dietos besilaikiusios moterys per 12 mėnesių neteko 2–3 kartus daugiau svorio.

Tačiau mokslininkai pažymi, kad tai tik pirminiai rezultatai, tad būtini tolesni ir išsamesni tyrimai.
 

paskelbta lrt.lt



Dietos Facebook

Prisijunkite prie Sveika dieta.lt Facebook socialiniame tinklalapyje. Sveika mityba mūsų prioritetas, dieta - kraštutinė priemonė.

www.sveikadieta.lt on Facebook

Dieta neveikia?

Bandote laikytis dietos, bet jau kuris laikas nematyti norimo rezultato? Jeigu darote viską taip kaip parašyta dietos recepte ir matote, kad ji neveikia, galimas daiktas kalti visai ne jūs ir ne dieta.

Galimas atvejis, kad dietos sudedamosios dalys pasirenkamos netinkamai. Jeigu pirksite maisto produktus, kurie prifarširuoti įvairių priedų, tai valgysite maistą tik tuo pačiu pavadinimu bet ne turiniu. Šiais laikais sūris nebūtinai sūris, o mėsa toli gražu neprimena tos kurią vartojo sekmės istorijas pasakojantys ir sulieknėję žmonės.

Rekomenduojame atidžiai skaityti etiketes, apsilankykite turguje, kaime ar kitoje specializuotoje parduotuveje kur rasite bent kiek natūralesnių maisto produktų. Tačiau nebūtina bijoti visų "E" priedų.

Nematydami norimo rezultato nespauskite savęs prisiminkite jog dietos ir sveikata tikrai ne visuomet dera.

 

Dietų laikosi ir vyrai

Norėdamos gražiai atrodyti ir būti varstomos pavydžių žvilgsnių, moterys pasirengusios ištisas savaites gerti vien kefyrą ar valgyti obuolius. Tačiau dailiosios lyties atstovės nė neįsivaizduoja, kam gali ryžtis siekiantys sulieknėti vyrai.

Šokolado dieta

Pasaulis būtų nuostabus, jei atsikratyti nereikalingų kilogramų galėtum valgydama tai, kas saldu ir riebu.  Jei priklausai moterų kategorijai, kurios kruopščiai skaičiuoja kalorijas, tačiau be saldumynų neįžvelgtų gyvenimo prasmės, specialiai tau pristatome dietą, kuri tave suviliotų. Šokolado dietą.
Tiesa, apžvelgsime ją kiek iš kito galo, nei esame įpratusios.

 

Riebalai

Nemaža dalis žmonių bijo valgyti riebų maistą ir apskritai pradeda vengti riebalų. Tačiau riebalai yra svarbus energijos šaltinis. Riebalai sudaryti iš riebalų rūgščių, verta žinoti kurių riebalų rūgšių reikia vengti.

Ar sportuojate sporto klube reguliariai?

 skaitliukas