Kada sotieji riebalai, cholesterolis tampa geraisiais/blogaisiais riebalais

Pastaruosiais metais, remiantis kai kuriais informacijos šaltiniais, buvome skatinami manyti, kad sotieji riebalai ir cholesterolis, randami gyvuliniuose riebaluose, yra pagrindinės lėtinių degeneracinių ligų priežastys. Kiek daugiau šioje srityje pasidomėję žmonės pasakytų, kad sotieji riebalai ir cholesterolis yra kai kurių širdies ligų priežastimi ir daugelis pasakytų, kad cholesterolis yra blogai. Ar šie požiūriai į sočiuosius riebalus ir cholesterolį yra teisingi?

Detoksikacinė dieta ir švarus maitinimasis

Po naktinių, savaitgalinių ar kelių savaičių prasto maisto ir per didelio išgerto alkoholio kiekio, kai kurie žmonės jaučia sąžinės graužatį ir primygtinį potraukį imtis apribojančios dietos, tuo būdu stengdamiesi ištaisyti savo mitybos nuodėmes. Siekdami atsikratyti prasto maisto vartojimo pasekmių, kai kurie žmonės griebiasi organizmo valymo dietų. Detoksikacija taip pat žada greitą svorio kritimą, nes iš kūno pasišalinus toksinams, metabolizmas turėtų vykti pilnu greičiu.

Ar gali detoksikacinė dieta tapti panacėja?

Maisto produktai, padedantys kovoti su nerimu

Kai nerimas ir susirūpinimas tęsiasi kiek per ilgai, tai gali sukelti negalavimo ir diskomforto pojūčius. Ar tinkama mityba gali padėti sutramdyti, sunkiai besuvaldomomis tapusias emocijas?..

Baklažanai stabdo raukšlių susidarymą

 Vertinami dietinėje mityboje dėl didelio kalio kiekio, stiprina širdies darbą, padeda iš organizmo greičiau pašalinti skysčius.

Juodasis ridikas nuo daugelio ligų

 Juodasis ridikas turi daug B,C grupės vitaminų, eterinių aliejų, angliavandenių, kalio.

Daržovė turi antimikrobinės medžiagos - lizocimo, kuris apsaugo organizmą nuo infekcijų.

Avižiniai dribsniai – ne tik pusryčiams

Tinkama mityba atsiliepia ne tik mūsų organizmo sveikatai, bet ir išorei. Šiuo atveju avižos gali būti puikus pavyzdys. Mat avižų stiebeliuose ir grūdų luobelėje yra alkoloidų – medžiagos, kuri stimuliuoja organizmo medžiagų apykaitą.  Tai pirmiausia ir atsiliepia odai bei audiniams. Be to, avižos ypač naudingos moterims, nes jos stimuliuoja skydliaukės funkciją ir reguliuoja moteriško hormono – estrogeno – lygį. Būtent nuo jo kiekio priklauso plaukų, nagų ir odos būklė.

Sveika mityba prieš vėžį

Onkologinės ligos – tikra mūsų amžiaus rykštė. Joms gydyti pasitelkiamas visas arsenalas cheminių vaistų. Tačiau savo sergančiam organizmui galime labai palengvinti jei tinkamai maitinsimės.  Pavyzdžiui, krūties ir kiaušidžių vėžio rizika sumažėja nuolat vartojant kopūstų. Šiose daržovėse yra specifinių medžiagų, kurios keičia moters hormonų pusiausvyrą ir saugo nuo ląstelių išsigimimo (supiktybėjimo). Todėl moterims patariama kasdien valgyti bet kokios rūšies kopūstų. 

Kefyras – ne tik šaltibarščiams

Daugeliui kefyras asocijuojasi su vasaros sezono metu gaminamais šaltibarščiais. Tačiau šis sveikas gėrimas skirtas ne vien vasaros sriubai gaminti. Kefyras  vienų yra mėgiamas dėl savo konsistencijos ir skonio, kitų yra vertinamas kaip puikus dietinis produktas, padedantis  išlaikyti liekną figūrą. Treti kefyrą naudoja ne tik skrandžiui pamaloninti, bet ir odai atgaivinti. Iš tiesų kefyro sudėtyje daugiau negu piene yra B grupės vitaminų, ypač B2 ir B12.

Apie sausus pusryčius

Skubėdami į darbą ar mokyklą dažniau renkamės greitai pagaminamus pusryčius, dažnai nekreipdami dėmesio į sveiką mityba. Ne taip retai mūsų akis užkliūva už sausų pusryčių, kuriuos galime valgyti su pienu, kefyru, jogurtu, grūdėta varške bei sultimis, paskaninti riešutais, razinomis, šokolado gabalėliais, šviežiomis uogomis ir vaisiais. Parduotuvėse šiandien galima pasirinkti jau paruoštų įvairių grūdų (kviečių, avižų, ryžių, grikių, kukurūzų) sausų pusryčių, kurių pakuotėje galima rasti džiovintų vaisių ir uogų, kitų priedų.
 

10 mitų apie sveiką mitybą

Net ir tie, kurie skiria pakankamai dėmesio tam, ką ir kaip valgo bei geria, gali būti suklaidinami visuomenėje vyraujančių klaidingų įsitikinimų apie taisyklingą maitinimąsi. Gydytoja dietologė Aušra Jauniškytė atkreipia dėmesį į 10 labiausiai paplitusių mitų apie sveiką mitybą.

Puslapis 1 iš 6  > >>

Dietos Facebook

Prisijunkite prie Sveika dieta.lt Facebook socialiniame tinklalapyje. Sveika mityba mūsų prioritetas, dieta - kraštutinė priemonė.

www.sveikadieta.lt on Facebook

Žalioji arbata: penki privalumai figūros atžvilgiu

Anksčiau mūsų kraštuose žalioji arbata buvo egzotika. O dabar jos galima rasti bet kurioje parduotuvėje. Visi žino, kad šią arbatą gerti sveika, bet ne visi žino, kad ji nepamainoma ir siekiant gražinti savo figūrą, rašo žurnalas „Dobryje sovety“.

Kam ta rytinė mankšta?

Iš ankstyvo ryto skambant žadintuvui sunku net pagalvoti, jog reikia keltis, mat organizmas dar neprabudęs, jau nekalbant apie tai, jog laukia ilga darbo diena. Tačiau rytas gali būti ir viena geriausių dienos pradžių. Nuotaiką sau pakelsime ir pražvalėsime padarę rytinę mankštą. Jei manote, kad ryte nėra jėgų ir nuotaikos užsiimti mankšta, atminkite, kad ji tam ir skirta, kad praskaidrintų jūsų dieną ir aprūpintų organizmą energija. Fiziniai pratimai tikrai tam padės.

Baklažanai stabdo raukšlių susidarymą

 Vertinami dietinėje mityboje dėl didelio kalio kiekio, stiprina širdies darbą, padeda iš organizmo greičiau pašalinti skysčius.

Medžiagų apykaita

Kodėl vienas žmogus pastoviai valgo nesveiką maistą, geria alų, nesportuoja ir yra plonas kaip siūlelis, o kitas šalia su kalkuliatoriumi skaičiuoja suvartotas kalorijas, sportuoja tris kartus per savaitę ir yra du kartus storesnis už pirmąjį kolegą? Atsakymas paprastas: skirtinga genetika nulemia skirtingą medžiagų apykaitą. Genetikos pakeisti mes negalime, tačiau kažkiek paspartinti medžiagų apykaitą įmanoma. Kiekvienais metais rinkoje atsiranda įvairiausių naujų preparatų, siūlančių stebuklingų šios problemos sprendimo būdų. Deja, dažniausiai tai būna paprasčiausi vidurius laisvinantys preparatai, o kartais ir dar pavojingesnės medžiagos. Būdai kaip sveikai pagreitinti medžiagų apykaitą yra natūralūs ir iš principo visiems žinomi:

Ar sportuojate sporto klube reguliariai?

 skaitliukas