Kava - nauja panacėja?
Mokslininkams ištyrus 65 -100 metų amžiaus Graikijoje,Ikarijos saloje, gyvenančius žones paaiškėjo, kad šie gyventojai 20 proc. rečiau serga vėžiu, perpus širdies ligomis ir jiems beveik nešlubuoja atmintis, lyginant su Vakarų šalių gyventojais. Ilgaamžių saloje kavą gerti yra sena tradicija, todėl daugelis gyventojų šioje saloje sulaukia gilios senatvės.
Net tie žmonės, kuriems būdingi kraujospūdžio svyravimai, gali išgyventi iki 100 metų, jei kiekvieną dieną išgers po kavos puodelį. Kava padeda gerinti arterijų elastingumą ir sumažina tikimybę sirgti širdies ligomis.
Kavoje esantis kofeinas stimuliuoja medžiagų apykaitą, kvėpavimą, kraujotaką. Vartojamas psichiniam ir fiziniam darbingumui gerinti, apsinuodijus kai kuriais narkotikais, širdies darbui paspartinti.
Visai neseniai paaiškėjo, kad kava gali sumažinti gimdos vėžio tikimybę. Kavą mėgstantys vyrai ją gali gurkšnoti visiškai ramia širdimi - mokslininkai teigia, kad dėl kavos vartojimo nepadidėja tikimybė susirgti prostatos vėžiu. Japonijoje atliktas tyrimas parodė, kad kava gali sumažinti riziką susirgti burnos ertmės ar gerklės vėžiu.
Kava gali sumažinti alkoholio žalą kepenims ir padėti išvengti jų cirozės, sako mokslininkai.
Tyrime dalyvavo daugiau kaip 125 tūkst. žmonių. Rezultatai parodė, kad vienas puodelis kavos per dieną sumažino pavojų susirgti kepenų ciroze 20 procentų. Keturi puodeliai per dieną pavojų sumažino 80 procentų.
Be kofeino kava dar turi daugiau kaip tūkstantį cheminių medžiagų, o kai kurios jų pasižymi antioksidantiniu poveikiu apsaugoti ląsteles nuo pažeidimų, kurie gali būti vėžio priežastimi.
Prisiminkime, kad sveikos mitybos principą - kas per daug tas nesveika, medikai per dieną nerekomenduoja suvartoti daugiau nei 50 ml kavos.