Dietos draugas - vitaminai

Populiariausios dietos paprastai riboja viso suvartojamo maisto kiekį ir numato konkrečius su maistu gaunamų proteinų, riebalų ir angliavandenių kiekius.

Nagrinėdami keturias populiariausias dietas, Stanfordo universiteto (Kalifornijos valstija) mokslininkai nustatė žymius skirtumus, kiek kokių maistingųjų medžiagų suvartojama.

Laikantis dietos, smarkiai keičiasi su maistu gaunamų vitaminų ir mineralų kiekiai, pažymi dr. Christopher Gardner. O tai savo ruožtu gali padidinti pavojų sveikatai, įskaitant pablogėjusią kraujo sudėtį, kaulus pažeidžiančią osteoporozę ir neurologinę žalą.

Stanfordo universiteto mokslininkai išnagrinėjo informaciją apie 300 nutukusių arba antsvorį turėjusių moterų, kurioms atsitiktine tvarka buvo paskirtos keturių rūšių dietos: Atkinsono, Zonos, LEARN ir Ornišo.

LEARN (Lifestyle, Exercise, Attitudes, Relationships and Nutrition – angl. gyvenimo būdas, fizinis aktyvumas, požiūris į aplinką ir santykiai su ja bei mityba) dieta yra grindžiama mažu riebalų ir dideliu angliavandenių kiekiu.

Tyrimo ataskaitą paskelbė žurnalas „The American Journal of Clinical Nutrition“, praneša „Reuters Health“.

Praėjus dviems mėnesiams, tyrimo dalyvės kasdien vidutiniškai suvartodavo 1500 kalorijų palyginti su 2000 kalorijų tyrimo pradžioje. (Kad žmogus numestų vieną svarą arba 453 gramus svorio, jis turi suvartoti 3500 kalorijų mažiau).

Mokslininkai nustatė, kad smarkiai pakito dvylikos iš 17 su maistu gaunamų vitaminų ir mineralų kiekiai, o kai kurioms moterims iškilo šių medžiagų nepakankamumo pavojus. Didžiausia problema kilo dėl vitamino E – daugiau nei 65 procentai visų tiriamųjų jo gavo nepakankamai.

Jei žmonės valgo mažiau, nenuostabu, kad jie gauna mažiau vitaminų ir mineralų. Tačiau besilaikiusioms Zonos dietos atsitiko priešingai – labai sumažėjo vitaminų A, E, K ir C nepakankamumo ir nepadidėjo kitų vitaminų nepakankamumo tikimybė.

Mokslininkai mano, kad tai rodo galimus privalumus tokios dietos, kuri siūlo angliavandenių vartojimą sumažinti ne itin radikalai, o nuosaikiai – ne iki 40 procentų viso kalorijų kiekio, o iki 45–65 procentų.

Pasak dr. Ch. Gardner, vienas būdų užkamšyti bet kurios dietos skyles yra vitaminų ir mineralų papildų vartojimas, tačiau mokslininkai pastebėjo, kad tokią rekomendaciją pateikia tik Atkinsono dieta.



Dietos Facebook

Prisijunkite prie Sveika dieta.lt Facebook socialiniame tinklalapyje. Sveika mityba mūsų prioritetas, dieta - kraštutinė priemonė.

www.sveikadieta.lt on Facebook

Kalorijos

Ne viena dieta neapsieina be kalorijų skaičiavimo. Verta žinoti kiek kuris maistas turi kalorijų, dėl to yra maisto produktų kalorijų lentelės. Šioje temoje viskas apie kalorijas išsamiai.

Sveikatą dietos gali paveikti negrįžtamai

Šiandien žurnalai mirgėte mirga nuo įvairiausių patarimų, kaip atsikratyti nereikalingų kilogramų. Sveikatos specialistai pastebi, kad dietų teorijos dygsta kaip grybai po lietaus ir daugeliu atvejų yra juokingos bei absurdiškos, o besivaikantys šių dietų visai užmiršta sveikos mitybos principus. Pasak medikų, dieta yra tam tikra rekomendacija maitinimuisi, norint pagerinti sveikatą, pvz., siekiant sumažinti padidėjusį cholesterolio kiekį kraujyje, esant dideliam kraujospūdžiui ir pan. Iš Lietuvą apėmusios dietų karštinės, medikai yra linkę išskirti kelias pagrindines populiariausias dietas: Atkinsono, Holivudo, Viduržemio jūros bei dietą pagal kraujo grupę. Pabandysime trumpai apžvelgti pagrindines dietų teorijas, principus bei jų poveikį sveikatai. 

Mitai ir faktai apie liesėjimą ir mitybą

Mitai ir faktai apie liesėjimą ir mitybą

Lady GaGa dieta

Lady GaGa dieta

Ar sportuojate sporto klube reguliariai?

 skaitliukas