Apie arbatos grybą

Sovietiniais laikais buvo populiaru savo virtuvėje užsiauginti arbatos grybą - saldžiarūgštį gėrimą, kuris ne tik numalšins troškulį, bet dar ir apsaugos nuo daugelio ligų.

Arbatos grybas - dviejų rūšių mikroorganizmų  – acto rūgšties bakterijų ir mieliagrybio – kolonija. Būtent ši gleivių plėvelė lemia maistines ir gydomąsias arbatos grybo savybes. Mieliagrybis arbatoje ištirpusį cukrų skaido į organines rūgštis (askorbo, citrinos, pieno ir kt.), alkoholį ir anglies dioksidą, o bakterijos alkoholį paverčia acto rūgštimi.

Apie mėnesį laiko augino arbatos grybo antpilas padeda gydant įvairias kepenų ir tulžies pūslės ligas, lėtinį enterokolitą, gastritą, dizenteriją, skarlatiną, vidurių šiltinę, taip pat kai kurias akių infekcijas, gripą, ausų, nosies ir gerklės ligas, tonzilitą, mažina kraujo spaudimą, stiprina centrinę nervų sistemą. Be to, jis tinka ir  suaugusiesiems, ir vaikams.

Kadangi arbatinis grybas sudarytas iš acto rūgšties bakterijų ir mielių, jį galima užsiauginti, pavyzdžiui, iš prarūgusio vyno arba alaus.  Įpilkite į stiklainį pusę stiklinės nepasterizuoto alaus, 2 arbatinius šaukštelius prarūgusio vyno ir įberkite 1 arbatinį šaukštelį cukraus. Gerai išmaišykite ir laikykite stiklainį šiltoje vietoje. Po kelių dienų ant skysčio paviršiaus atsiras plona plėvelė. Ją atsargiai perkelkite į  indą su maitinamuoju skysčiu (apie pusę arbatinio šaukštelio užplikytų arbatžolių įpilti į 0,5 l atvėsinto virinto vandens, įdėkite cukraus (gėrimas neturėtų būti labai saldus).

Skiedinį perkoškite, o indą su grybu apriškite marle. Kai jis paaugs, kartą per savaitę nuplaukite virintu vandeniu ir nepamirškite užpilti  maitinamojo skysčio (žiūrėkite, kad ant grybo nepatektų arbatžolių ar neištirpusio cukraus, nes grybas nuo jų gali nukentėti). Gėrimas turi būti malonaus rūgštoko skonio, nedirginti liežuvio ir burnos gleivinės.

Grybą reguliariai pamaitinkite (ne rečiau, kaip kas 2–3 dienos) puodeliu nestiprios saldytos arbatos. Neberkite cukraus tiesiai ant grybo, nes jis gali susirgti. Galite imti juodąją arbatą, tačiau teigiama, kad žalioji arbata, ypač pagardinta ne cukrumi, bet medumi, dar labiau pagerina gydomąsias šio grybo savybes. Nemaitinamas ir neprižiūrimas grybas tiesiog sunyksta.

Kas 2–3 savaites išimkite grybą iš indo ir nuplaukite jį virintu vandeniu. Nuplovę įdėkite į švarų indą ir užpilkite nauju maitinamuoju skysčiu. Nepilkite arbatos per marlę, kuria uždengiate indą.

Arbatos grybą galite panaudoti vietoje dezodoranto.  Labiausiai prakaituojančias kūno vietas švariai nuplaukite ir patrinkite  arbatinio grybo antpilu. Jis naikina bakterijas, kurios ir yra nemalonaus kvapo kaltininkės, gaivina ir tonizuoja odą, nekenkdamas jos natūraliai rūgščiai aplinkai.



Dietos Facebook

Prisijunkite prie Sveika dieta.lt Facebook socialiniame tinklalapyje. Sveika mityba mūsų prioritetas, dieta - kraštutinė priemonė.

www.sveikadieta.lt on Facebook

Morkų dieta

Per tris dienas galima numesti 3,5 kg...

Kur daugiausia cholesterolio

Kur daugiausia cholesterolio. Priminsime, kad paprastas choleterolio tyrimas gali suklaidinti.

Avižiniai dribsniai – ne tik pusryčiams

Tinkama mityba atsiliepia ne tik mūsų organizmo sveikatai, bet ir išorei. Šiuo atveju avižos gali būti puikus pavyzdys. Mat avižų stiebeliuose ir grūdų luobelėje yra alkoloidų – medžiagos, kuri stimuliuoja organizmo medžiagų apykaitą.  Tai pirmiausia ir atsiliepia odai bei audiniams. Be to, avižos ypač naudingos moterims, nes jos stimuliuoja skydliaukės funkciją ir reguliuoja moteriško hormono – estrogeno – lygį. Būtent nuo jo kiekio priklauso plaukų, nagų ir odos būklė.

Pratimai celiulitui mažinti

Norite atsikratyti celiulito? Jums nebūtina eiti į sporto klubus, darykite pratimus namuose kai tik turite kiek daugiau laisvo laiko. Patyrusi trenerė demonstruoja anti celiulitinius pratimus kojoms, keliams ir sėdmeniui. Taigi tirpdykite celiulitą!

Ar sportuojate sporto klube reguliariai?

 skaitliukas